Charter management

Vlastnit jachtu nemusí být luxusní rozmařilost

Zdráháte se investovat do vlastní jachty, kvůli nízké návratnosti? Odrazují vás vysoké provozní náklady a minimální využití Vaší lodě? Slyšeli jste, že pořízení jachty je podobná zhýralost, jako mít v garáži zavřené Porsche, v němž se povozíte maximálně dvakrát ročně? Takto to být nemusí. Vítejte do světa charter managementu – oblasti, kde koupě lodě a její sdílené využívání bývá promyšlená a velmi výhodná investice pro všechny zúčastněné strany.

Lagoon 620
Lagoon 42
Charter management

4 fáze charter managementu

1. Počáteční investice

Investor projeví zájem o koupi a sdílené využívání lodě, a tak kontaktuje vybranou charterovou společnost. Společně s jejich experty vybere vhodnou loď, zaváže se k uhrazení pořizovací ceny v plné výši a poté vše předá do správy charterové společnosti.

2. Začlenění do flotily

Charterová společnost se postará o transport plavidla do vybraného přístavu, kde jej zařadí do své flotily a přidá do nabídky k pronájmu. Loď bude trvale v jejím charterovém programu a na náklady firmy bude pravidelně podrobována servisu, úklidům, nátěrům a potřebné údržbě.

3. Provoz

Coby faktický majitel plavidla si určíte, kdy a jak dlouho budete chtít rezervovat jachtu pro sebe (samozřejmě bezplatně), zbylý čas bude k dispozici pro ostatní zájemce – vaše nájemníky. Charterová společnost zajišťuje jednání s klienty, booking, provoz i průběžnou údržbu.

4. Výdělek

Chartery se standartně domlouvají na týden či několik týdnů. Z každého z nich pak majiteli většinou náleží kolem 60-65 % zisku, zbytek si ponechá charterová společnost. Roční výnos při frekventovaném vytížení může v průměru činit až 10-12 % z pořizovací ceny lodě.

Katamaran Lagoon 42

Naši technici prošli školením a tréninkem ve výrobním závodě v Bordeaux ve Francii, dnešní katamarany jsou mnohdy složité systémy s elektronickými jednotkami, které bez pořádného zaškolení není snadné ovládat.

Věděli jste například, že snaha připojit další světlo, nebo jakýkoli nový spotřebič na palubě v některých modelů LAGOON může způsobit odstavení celé větve spotřebičů? Systém sleduje chyby ve vedení a pokud se objeví odběr na neočekávaném místě, nahlásí chybu a odstaví pro jistotu celou větev. Tohle všechno naši technici ví  a jsou připraveni přiložit ruku k dílu a vyřešit případné složitosti.

Jaké jsou nevýhody charter managementu?

Každá mince má dvě strany a v případě charter managementu tomu není jinak. Největší riziko spočívá v tom, že postupně splácíte leasing za loď, která však fakticky patří do vlastnictví jiné společnosti. Ta může touto lodí ručit za své úvěry a když zkrachuje, vy o svou investici přijdete bez náhrady. Dalším rizikem je nedostatečný nebo nekvalitní servis a s tím spojená nízká životnost nebo minimální využití plavidla.

Z tohoto důvodů je vhodné si charterovou společnost nejprve vyzkoušet „nanečisto“ a strávit na jejích jachtách pár týdnů, abyste měli představu, jak se starají o své jachty, v jakém stavu je předávají zákazníkům a jak by se tedy případně chovaly i k vaší lodi.

Kontaktujte nás

Jsme tu, abychom plnili Vaše jachtařská přání.
Napište nám o nich.